sobota 2. srpna 2014

Lavender milk


Tenhle recept je tak trošku úlet, aspoň tak mi to na první přečtení přišlo. Vytvořili ho v britském podniku jménem Ethicurean, kde jsem sice nikdy nebyla, ale už teď je mi to tam sympatické, pokud podávají samé podobné drinky. O recept se podělili s deníkem The Guardian a já se o něj podělím zase s vámi.
Neznám moc lidí, co by si dali jen tak skleničku mléka, M. mezi ně až dodnes taky nepatřil, ale skleničku mléka s levandulovým sirupem vysál brčkem v rekordním čase, z čehož vyplývá - dejte mléku šanci! ;) Samotná příprava je blesková, pokud už budete mít připravený sirup, který sebere na přípravu všehovšudy tak 5 min a pak vám ještě zbude do zásoby na další použití. Takže, koncentrovaná vůně Provence v mléku zde:

Levandulový sirup:

100 ml vody
100 g cukru
10 hlaviček levandule (bezpodmínečně chemicky neošetřené), čerstvých nebo sušených

Levandulové mléko:

20 - 30 ml levandulového sirupu
200 ml mléka
pár kostek ledu

Postup: 

Připravíme sirup. Do rendlíku nasypeme cukr, zalijeme vodou a pomalu přivedeme k lehkému varu. Vaříme pár minut, dokud se cukr nerozpustí a sirup nezprůhlední, potom přidáme hlavičky levandule a ještě minutku povaříme. Sirup i s levandulí odstavíme z tepla a necháme 40 min louhovat. Hotový sirup nalijeme do čisté  uzavíratelné sklenice a uložíme do lednice, kde by měl vydržet až měsíc.

Na koktejl (nebo spíš mocktail) nasypeme do sklenice led, odměříme várku sirupu a zalijeme mlékem. Já si dávám sirupu 30 ml a M. zase jenom 15 ml, takže si přizpůsobte podle své lásky ke sladkému. 

Pijeme brčkem, aby to mělo styl ;) 


Žádné komentáře:

Okomentovat