neděle 25. května 2014

Avokádový puding


Je mi úplně jasný, jak se minimálně půlka lidí, co otevřeli tenhle post (pokud vůbec), zatvářila. Tipla bych něco jako avokádonasladkoježišifuj, hm? ;) Nejdřív mi tahle představa taky nepřišla nijak lákavá i přesto, že avokádo mi hrozně moc chutná - v salátu, jenom tak na chleba s trochou soli a pepře, v guacamole... puding mě, pravda, při tomto výčtu ještě před pár dny nenapadl. Jenže pak jsem na nějakém z mnoha zahraničních blogů zahlídla avokádo na sladko, podotýkám, že ten recept byl bez kakaa a tudíž celý zelený, což teda bylo trochu moc i na mě, ale každopádně mě to velmi zaujalo. Jako varianta na puding avokádo nechutná vůbec špatně, navíc nehrozí mytí připáleného hrnce, nemusíte nic míchat jako blázen a navíc je to vitamínová bomba. Kdo se pořád ještě ušklíbá, tak si takovou super svačinu vůbec nezaslouží ;)

Na 1 svačinovou porci:

1/2 zralého měkkého avokáda
1/2 zralého banánu
3 lžičky medu (podle sladkosti banánu, můžete případně přidat i ubrat)
2 zarovnané lžičky holandského kakaa

Postup:

Brnkačka do 10 min - začneme avokádem, které rozpůlíme, vyndáme pecku (dřív jsem to dělala tak, že jsem do pecky zasekla nůž a pak otočením vyndala, ale od té doby, co jsem si jednou ten nůž zasekla taky částečně do prstu, už vyndavám pecku jenom lžící...) a dužinu lžičkou vydlabeme do nádobky mixéru. Za avokádem putuje půlka banánu, samozřejmě oloupaná, na větší kusy, med a kakao. Teď už jen stačí zapnout mixér a nechat pracovat nože, do dvou minut získáte úžasně hladký a krémový puding.

Puding ochutnali dva moji kolegové z práce i M. a čestně prohlašuju, že se nikdo neotrávil a všichni přežili, kdyby to náhodou někoho zajímalo... ;)

PS: Kdo by případně měl doma raw kakao, může jím nahradit kakao holandské a mít raw dezert, ale to jen tak na okraj.

Žádné komentáře:

Okomentovat