čtvrtek 27. března 2014

Mrkvové bábovičky s vlašskými ořechy + mrkvový dort


Koupila jsem si v Tchibu úžasné malé silikonové formy na bábovičky, takže jsem je samozřejmě nutně musela co nejdřív vyzkoušet. Na blogu Kitchenette zrovna probíhá série bábovkových receptů a mně na první pohled zaujala mrkvová bábovka s vlašskými ořechy, protože to by mohlo být to pravé ořechové (haha). Takže jsem se jala spáchat těsto, naplnit bábovičky a péct. Kdybych u toho aspoň trošku přemýšlela, tak by mi určitě došlo, že na 12 malých báboviček bude těsto z 300 g mrkve a 300 g mouky asi trochu MOC. Nicméně, nestalo se, takže když mi zbyla ještě převážná část těsta, přeměnila jsem jí v mrkový dort. Zase na druhou stranu, na množství mrkového všeho si zatím nikdo nestěžoval ;)

Pro původní recept odkazuji k Markétě na Kitchenette sem, já jenom pozměnila sladidla.

Těsto na 12 mini báboviček a mrkvový dort ve formě s průměrem 20 cm/mrkvovou bábovku/mrkvový dort do formy 23 cm:

300 g najemno nastrouhané mrkve
100 g nahrubo mletých vlašské ořechů (několik pulsů v mixéru stačí)
300 g celozrnné pšeničné mouky
2 lžičky prášku do pečiva
1 lžička sody
2 vejce
300 g jogurtu (já dala jenom 200 g a šlo to taky)
5 vrchovatých lžic medu
100 g třtinového cukru (méně i více, podle sladkosti mrkve, takže klidně začněte s menším množstvím a po ochutnání těsta doslaďte)
lžička skořice
nastrouhaná 1/4 muškátového oříšku
kůra z jednoho bio citrónu
případně trocha mléka nebo jogurtu na zředění

Postup:

Troubu předehřejeme na 180°C, vymažeme formičky na bábovičky a/nebo formu na koláč či bábovku. Mrkev smícháme s jogurtem, vejci, olejem a medem. Do větší mísy prosejeme mouku, přidáme kypřidla, koření, cukr a promícháme. K suchým přísadám nalijeme mokré, přidáme med, citronovou kůru a ořechy, dobře promícháme. Těsto je dost hutné, takže kdyby to nešlo, můžeme naředit troškou mléka nebo dalším jogurtem. Hotovým těstem naplníme co potřebujeme a dáme péct. Malé bábovičky se pekly zhruba necelých 20 min, koláč jsem pekla asi 15 min na 180°C a když začal hodně hnědnout, přikryla jsem vršek alobalem a dopekla ještě dalších 40-45 min na 160°C.

Pokud budete dělat mrkový dort, tak poleva byla následující:
250 g krémového sýra (Philadelphie, Lučina, Buko), 100 - 120 g moučkového cukru, šťáva z malého pomeranče, 50 g změklého másla

Máslo jsem šlehala do zbělání, pak jsem přidala sýr, cukr a pomerančovou šťávu a všechno spojila dohromady. Případně můžete dosladit ;) Dort můžete samozřejmě prokrojit a namazat půlkou polevy uvnitř a půlkou na vrchu, ale mně se nějak nechtělo, přiznávám se, takže je jenom na vrchu, dozdobeno hrstí nahrubo pokrájených vlašských ořechů.



Vzhledem k tomu, že jsem ještě včera dokončila březnovou výzvu DB, tak vážně nevím, kdo všechno to sladké bude jíst...

Žádné komentáře:

Okomentovat